Atragerea finanțării și demararea implementării a 470 km piste de biciclete în județul Timiș

Complexitate proiect:
.În județul Timiș vor fi amenajați nu mai puțin de 470 de kilometri de piste de biciclete, iar la nivelul Regiunii Vest 3000 de kilometri.
Prin implementarea acestui proiect, vor fi integrate în circuit turistic cel puțin 17 obiective cultural-turistice importante și vor exista suprapuneri cu rutele europene de cicloturism EuroVelo 6 și 13, precum și rutele naționale Transilvanica, Carpatica și Râuri;
Proiect extrem de complex din punct de vedere administrativ (juridic, patrimonial, tehnic, financiar etc.) și al managementului de proiect.
FIȘĂ PROIECT

Coordonator:
Marian Constantin VASILE

Lider de proiect:

Valoare totală:
~200 milioane lei pentru județul Timiș (din 840 de milioane atrași pentru Regiunea Vest) + cheltuieli neeligibile

Denumire proiect de finanțare:

Obiective:
Implementarea unei infrastructuri moderne de cicloturism în județul Timiș și Regiunea Vest, care să se suprapună întrucâtva și să se conecteze cu celelalte rute europene și naționale

Intervenții:
Pregătire dosar de finanțare (foarte complex), atragere finanțare nerambursabilă, pregătire documentație pentru achiziția publică a serviciilor de elaborare studiu de fezabilitate

Finanțare nerambursabilă:
~840 milioane lei pentru Regiunea Vest și ~200 de milioane pentru județul Timiș, din PNRR
Perioadă de referință:
Nov 2020 – Mai 2023
Apariții Media
PROVOCĂRI DEPĂȘITE
Depășirea provocărilor generale aferente programului de finanțare (PNRR): incoerență, lipsă de suport real din partea autorităților, ghiduri de proastă claritate, clarificări parțiale cu echivoc ș.a.m.d.;
Depășirea provocărilor specifice pentru apel dedicat de depunere a cererilor de finanțare PNRR: toate discuțiile cu Ministerul Dezvoltării până la momentul publicării ghidului de finanțare au avut un anumit conținut, apoi altul total diferit, așa încât CJT a fost nevoit să refacă întreg dosarul de finanțare care implica 126 de parteneri;
Gesionarea sub presiune maximă – în termen de 2 saptamâni – a creării, aprobării în toate forurile și semnării acordul de parteneriat (pentru 126 de parteneri, incluzând drepturile și obligațiile esențiale ale părților), precum și realizarea tuturor documentelor aferente cererii de finanțare (declarații, notă de fundamentare, calcul punctaj etc.);
Identificarea CF-urilor pe întregul traseu a presupune multe spețe ce au trebuit rezolvate, iar apoi au fost negociate și agreate propunerile de modificare a Schemei de finanțare; pre-identificarea soluțiilor tehnice au trebuit să țină seama de o serie de factori, precum trecerile de nivel cu calea ferată, traversarea râurilor, conexiunile cu căile rutiere existene, exproprieri ș.a.m.d.;
Tratarea aspectelor mai sus menționate – iar apoi demararea celorlalte activități (ex. pregătirea achiziției studiului de fezabilitate) – au fost efectuate cu implicarea responsabililor tehnici ai CJT, prea puțini (fiind foarte greu de atras în instituțiile publice) și foarte încărcați cu multe alte proiecte.
- All
- Amenajare teritorială
- Asistență socială
- Cooperare transfrontalieră
- Dezvoltare economică
- Dezvoltare inteligentă
- Dezvoltare rurală
- Dezvoltare sustenabila
- Dezvoltare urbană
- Dezvoltare verde
- Digitalizare
- Educație
- Fonduri nerambursabile
- Identitate și cultură
- Mobilitate
- Reformă administrativă
- Sănătate
- Siguranța cetățeanului
- Turism

Atragerea finanțării și demararea implementării pentru reabilitarea și renovarea energetică a 11 corpuri de clădiri

Atragerea finanțării și demararea demersurilor pentru un nou drum de legătură între Timișoara și autostrada A1, la sud de aeroport
